گلوبال کادرو تهران 09129641954 واتس آپ

اقامت ترکیه | شهروندی ترکیه | خرید ملک در ترکیه | افتتاح حساب بانکی دلاری در ترکیه | ثبت ازدواج بین المللی

گلوبال کادرو تهران 09129641954 واتس آپ

اقامت ترکیه | شهروندی ترکیه | خرید ملک در ترکیه | افتتاح حساب بانکی دلاری در ترکیه | ثبت ازدواج بین المللی

گلوبال کادرو تهران 09129641954 واتس آپ

موسسه بین المللی گلوبال کادرو تهران در زمینه ازدواج بین المللی در ترکیه، ثبت شرکت ، افتتاح حساب بانکی،اقامت ترکیه، شهروندی ترکیه، خرید ملک در ترکیه فعالیت دارد. و راهنما و مشاور ایرانیان در ترکیه و استانبول می باشد. همچنین دارای دارالترجمه رسمی در ترکیه نیز می باشد و امور ترجمه رسمی در ترکیه، مترجم رسمی،ترجمه شفاهی و ... را نیز انجام می دهد.


بایگانی

بازار بزرگ استانبول یا کاپالی چارشی ‏( Kapali Carsi)

کاپالی چارشی
در سال 1461 میلادی و در قرن پانزدهم میلادی، سلطان محمد بعد از فتح استانبول دستور ساخت بازاری بزرگ را در این شهر داد.از همان سال این بازرا به صورت های مختلف تغییر کرد تا به بازار بزرگ استانبول تبدیل شد.البته این بازار دو بار دراثر آتش سوزی تخریب شده ولی بازسازی شده است. در این زمان یکی از بازارهای قدیمی و مشهور در دنیا بازار بزرگ استانبول است که نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.
یکی از مکان هایی است که روزانه توریستان زیادی برای دیدن این مکان تاریخی می آیند و در کنار خرید از این مکان تاریخی و زیبا دیدن میکنند.
معماری این بازار با دالان های بزرگ و سقفی که با گنبد پوشیده شده است.که دارای چهار ورودی است و از 66کوچه سرپوشیده با 4000مغازه تشکیل شده است که این مغازه ها در صنف های مختلف فعالیت میکنند.در سقف های دالان ها پنجره های بزرگی نصب شده که روشنایی روز را تامین میکنند.آب خوری های سنتی در میان گذرگاهها نصب شده است که علاوه بر کاربردش یکی از جاذبه های معماری این بازار به حساب می آید.
بازار کاپالی چارشی یا گرند بازار در قلب شهر استانبول و مرکزی ترین نقطه آن قرار دارد.این بازار برای خرید عمده و تک بسیار مکان مناسبی است.اجناسی که شما در سطح شهر با قیمت بالاتر میتوانید بخرید در این بازار با قیمت مناسب تری میتوانید پیدا کنید.
همچنین در این بازار تنوع بسیار بالاست.مغازه هایی نظیر طلافروشی یا عتیقه فروشی ،مغازه لوازم خانگی یا پوشاک و غیره در این بازار به وفور دیده میشود.و همچنین میتوانید سوغاتی و کالاهای سنتی از این بازار خریداری کنید.

بازار کاپالی چارشی

گردشگران ایرانی زیادی به این بازار میروند و به خریدهای خود میپردازند .با رفتن به این بازار متوجه خواهید شد که نیازی به مسلط بودن به زبان ترکی ندارید چون فروشندگان این بازار به راحتی میتوانند به زبان های مختلف از جمله انگلیسی صحبت کنند و تاحدودی هم میتوانند قیمت هارا به شما فارسی بگویند.
بعد از خرید و خستگی از شلوغی آن شما میتوانید به رستوران های بیرون بازار بروید و خستگی خود را برطرف سازید.در داخل دالان ها هم میتوانید به غذاخوری ها رفته و غذاهای سنتی ترکی را میل کنید.یکی از شعبه های رستوران معروف نصرت هم در بازار قرار دارد.
این بازار در تمامی هفته حتی روزهای تعطیل از ساعت 8:30صبح تا 19:00 مشغول به کار هستند و شما میتوانید برای خرید و تماشای این بازار بروید.البته در روز عید قربان و روز عید فطر تعطیل هستند.
شما میتوانید با مترو در ایستگاه هالیچ در نزدیکی بازار پیاده شوید و با کمی پیاده روی به بازار برسید.و یا در ایستگاه بیازیت کاپالی چارشی برای رفتن به بازار پیاده شوید.
به دلیل بزرگی و طراحی دالان مانند این بازار، بهتراست براى وارد شدن به این بازار از نقشه استفاده کنید. تا از همه جذابیت های بازار دیدن کنید.و جایی از قلم نیافتد.

بازار کاپالی چارشی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی